Στην περιγραφή της θεωρητικής λειτουργίας του τετράχρονου βενζινοκινητήρα θα γίνουν κάποιες λογικές παραδοχές για τις συνθήκες λειτουργίας που επικρατούν μέσα στον κύλινδρο. Οι παραδοχές αυτές αφορούν το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων σε σχέση με τη θέση του εμβόλου, που όμως λίγο διαφέρουν από την πραγματική λειτουργία. Ας μελετήσουμε όμως έναν-έναν κάθε χρόνο για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε φάση λειτουργίας:
1ος Χρόνος: Εισαγωγή
2ος Χρόνος: Συμπίεση
Στο χρόνο αυτό το έμβολο ξεκινάει από το Κ.Ν.Σ. , οι βαλβίδες είναι και οι δύο κλειστές και ανεβαίνει προς το Α.Ν.Σ. Στο χρόνο αυτό το καύσιμο μίγμα συμπιέζεται και η πίεση το υ φτάνει περίπου στις 8 ως 15 At(ατμόσφαιρες), ενώ η θερμοκρασία κυμαίνεται από
3ος Χρόνος: Εκτόνωση - Καύση
Το έμβολο βρίσκεται στο Α.Ν.Σ., οι βαλβίδες εισαγωγής - εξαγωγής είναι κλειστές και δίνεται ο ηλεκτρικός σπινθήρας από τα μπούζι. Το συμπιεσμένο μίγμα αναφλέγεται και σε πάρα πολύ μικρό χρόνο καίγεται. Από την καύση αυτή του μίγματος, που μοιάζει με έκρηξη, αναπτύσσεται θερμοκρασία μέσα στον κύλινδρο από
4ος Χρόνος: Εξαγωγή
Το έμβολο βρίσκεται στο Κ.Ν.Σ. και αρχίζει να ανεβαίνει προς το Α.Ν.Σ. Ανοίγει η βαλβίδα της εξαγωγής και το έμβολο με την κίνησή του προς το Α.Ν.Σ., ο κύλινδρος έχει "καθαρίσει", κλείνει η βαλβίδα της εξαγωγής και ολοκληρώνεται η λειτουργία του κινητήρα. Το έμβολο είναι έτοιμο να επαναλάβει πάλι τον κύκλο των 4 χρόνων για να συνεχιστεί η λειτουργία του κινητήρα.
ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑΣ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου